SOM:s kurs Digitala strategier för musikbolag samarrangeras i år med IFPI för att målgruppen ska breddas ytterligare. Nu är ansökningsperioden igång.
– Vi är väldigt glada att vi är med att sprida kunskap genom denna utbildning som i år även riktar sig till Ifpi Sveriges medlemmar. Dels kommer intressanta föreläsare att delta och dels finns det möjlighet att nätverka och byta erfarenheter med kollegor inom branschen, säger Lisa Cronstedt, marknads- och kommunikationschef på Ifpi Sverige.
Kursens syfte är att ge deltagarna fördjupade kunskaper inom digital marknadsföring, från sociala medier, storytelling och content marketing till spellistor och betalda kampanjer. Kursen produceras av utbildningsnätverket The Indie Business Toolbox och kursledare är Lydia Kellam, konsult och strateg inom digital kommunikation, och Sebastian Lindroth-Ahl, digital marknadsförare och strateg inom musikbranschen.
– Det är väldigt roligt att vi kan genomföra ännu en kurs. Genom större kunskap ökar dynamiken på marknaden och musikbolagen kan konkurrera på samma villkor, oavsett storlek, säger Anders Engström, ordförande i SOM.
Förra året var första året kursen arrangerades och på listan över föreläsare stod bland andra Alf Tumble och Magnus Rydén från Soundtrack Your Brand, Jenny Ericsson från United Screens och Mona Fimreite, Digital Marketing Specialist på Phonofile.
Undervisningen består av lika delar inspiration, teori och praktiskt arbete. Det innebär föreläsningar, workshops, gruppdiskussioner och arbete med konkreta case där kunskapen direkt kan tillämpas i varje kursdeltagares verksamhet.
Mer information och ansökan här: www.indiebusinesstoolbox.se