19 december 2013

BOKNINGSBOLAG Blixten & Co växer med sju nya medarbetare

För närvarande befinner sig Blixten & Co i en expansiv fas. Den senaste tiden har man presenterat en rad viktiga rekryteringar i syfte att utveckla och höja nivån inom försäljning, produktion och marknad.

– Vi jobbar ständigt med att skapa en ännu kreativare arbetsplats där var och en kan koncentrera sig på det de är bäst på, säger Lovisa Delehag, HR-chef på Blixten & Co. Blixten & Co befinner sig i en väldigt spännande fas och nu när vi hittat rätt personer kommer vi utvecklas ytterligare.

Den senaste tiden har följande nya medarbetare rekryterats till företaget:
Gabriella Svärdh är ny försäljningschef. Tidigare har hon varit chef på flera stora IT-företag. Hon jobbade till exempel med att göra Passagen till den näst största webbsajten i Sverige och etablerade Match.com som den största dejtingtjänsten i Norden. Hon har också varit produktchef för Aftonbladet Plus – Aftonbladets omställning till att ta betalt för sina onlinetjänster.

Karolina Heimburg är ny produktionschef. Hon har arbetat som produktionsledare och linjeproducent för långfilm och dramaproduktioner i 20 år, bland annat på Svensk Filmindustri och Bob Film. En av produktionerna som Karolina arbetat med är ”Girl with the Dragon Tattoo”, den hittills största Hollywood-produktionen i Sverige.

Sophie Henningson jobbar som ny projektledare på marknadsavdelningen där hon kommer jobba med att marknadsföra Blixten & Co:s artister och produktioner. Sophie har tidigare bland annat arbetat på Johnson & Johnson där hon varit med och lanserat och marknadsfört några av de största läkemedelsvarumärkena som Ipren och andra konsumentvaror som OB och Compeed på den nordiska marknaden.

Melinda Rogersten är ny projektledare för klubb och festival. Hon har engagerat sig i livemusik sedan tonåren och bland annat sålt merchandise, varit chaufför, arbetat som turnéledare, byggt scen och spelat i bandet The Pusjkins. Senast kommer hon från United Stage där hon under tio år jobbat med koordinering av turnéprojekt för svenska artister både inom Sverige och i utlandet.

Kalle Pilfalk är ny projektledare på affärssidan. Han fick sin utbildning i hur nöjesbranschen fungerar under sina åtta år på Mosebacke/Södra Teatern. Sedan dess har han jobbat på STIM:s copyright-avdelning, kommunikationsbyrån Step2, Stockholm Visitors Board och som turnerande trummis åt band som Kamera och Lustans Lakejer.

Viktor Joandi är ny projektledare på marknadsavdelningen. Han kommer senast från mediebyrån OMD där han arbetat som account manager för kunder som Renault, Dacia och Match.com. Han har dessutom digital erfarenhet från en bakgrund som digitalplanerare.

Pauline Enorson är ny receptionist. Hon har tidigare bland annat varit koordinator i många av fotografen Fredrik Etoalls produktioner och jobbat med flera svenska artister och modeproduktioner.

Blixten & Co representerar idag ett sjuttiotal svenska artister, bl.a  Veronica Maggio och Petter, och arbetar med underhållning inom musik, humor, dans och teater. Sedan starten 2006 har Blixten & Co bl.a producerat Melodifestivalen, Fredrik ”Benke” Rydmans streetdance-version av Svansjön och Henrik Schyfferts och Fredriks Lindströms gemensamma föreställning Ljust & Fräscht.

Claes Olson