31 maj 2010

TRIGGER Konferensen växer

Programmet till årets upplaga av Trigger Creative Conference i Borlänge fortsätter fortlöpande att växa fram. Arrangörerna har nu offentliggjort ytterligare några namn i seminarieprogrammet. Samtidigt meddelar man att intresset för konferensen i år är betydligt större än premiäråret 2009.

Hittills har 104 personer anmält sig till Trigger Creative Conference 2010.

– I och med detta har vi med råge överträffat det antal anmälningar som kommit in vid samma tidpunkt förra året, konstaterar Jonas Nyström på Trigger.

Sedan ett par veckor tillbaka tar arrangörerna emot anmälningar på www.triggercreative.nu, där man fortlöpande postar information om programpunkter samt medverkande.

De tre senast bekräftade paneldeltagarna är det framgångsrika digitala musikbolaget X5 Music vd Johan Lagerlöf (tidigare bl.a grundare även av Mobilehits – Sveriges första tjänst med hits som ringsignaler), Peter Åstedt (startade det i år 20-årsjubilerande Dead Frog Records redan som 15-åring och driver idag även Musichelp AB) samt filmklipparen Håkan Karlsson (som bl.a utvecklat HAWC System).

Musikindustrin / MI är även i år partner till Trigger Creative Conference, liksom bl.a Kulturrådet, Boomtown och Peace & Love.

Claes Olson