Uppskattningsvis såg 30 miljoner människor Jennifer Lopez framträda med Follow The Leader i säsongsavslutningen av American Idol igår.
Videon Follow The Leader var först i världen med att ha premiär på Twitter när den släpptes. Tiotals miljoner fans sägs ha delat låten över sociala nätverk och enligt Billboard sägs Jennifer Lopez fanbase ha ökat med 23 procent jämfört med veckan innan. På YouTube visades videon 1,4 miljoner första dygnet efter release. Videon till har nu passerat 11,6 miljoner visningar och ökar stadigt med 1 miljon visningar per dag.
– Det är en ära att få jobba med så talangfulla killar som Jonas och Niclas, säger Pia Sjöberg på CAVE Entertainment, manager för Jonas Saeed och Niclas Kings.
– Att hela världen nu får höra det jag vetat ända sen jag signade dem känns som en fantastisk milstolpe. Detta är bara början och jag ser fram emot att ta del av när dom skriver musikhistoria.
Totalt har Jennifer Lopes sju studioalbum hittills sålts i 50 miljoner exemplar. 5 oktober gör hon sitt första framträdande någonsin i Sverige då hon uppträder på Globen i Stockholm.
Claes Olson