14 juli 2011

Tyskt guld för Roxette

När Roxettes pågående succéturné i Europa nådde Köln fick den svenska duon ta mot guldskivor för senaste albumet Charm School.

Efter framträdanden i Sydamerika, Sydafrika och Dubai spenderar Roxette sommaren med en Europaturné. I samband med spelningen i tyska Köln i Tyskland blev de belönade med guldskivor för nya albumet Charm School som sålt över 150 000 exemplar i världens i dag näst största marknad.

På de 44 konserterna tilldags dato har Marie Fredriksson och Per Gessle spelat för mer än 400 000 personer.

Lars Nylin

På bilden flankeras Marie Fredriksson och Per Gessle i soffan av, från vänster till höger: Christoffer Lundqvist (producent), Clarence Öfwerman (producent), Jan Mehlhose (EMI Tyskland), Markus Hartmann (Starwatch), Katharina Meier-Kuhlenkampff (Starwatch), Marie Dimberg (manager), Meiko Reissmann (Starwatch), Harald Engel (EMI), Matt Schwarz (Lieberberg Konzertagentur).