30 november 2010

MELODIFESTIVALEN SVT ger klartecken för sponsrad grupp

SVT:s projektledare Thomas Hall säger till dagensmedia.se:

– Vi känner till kopplingen, och har fattat beslutet att godkänna deras medverkan, så länge LG inte använder det i sin marknadsföring, eller visar upp några produkter.

På LG Eletronics säger till samma tidning Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkeschef:

– Det är jätteroligt, vi är stolta och glada över att Love Generation har tagit nästa steg i sin karriär. Det är kul att vara delaktig när de går in i nästa skede.

Love Generation tävlar vid deltävlingen i Malmö med en ännu obetitlad låt av Lady Gagas svenske stjärnproducent RedOne, i bakgrund finns branschbekantingen Peter Swartling.

Lars Nylin

SVT:s projektledare Thomas Hall säger till dagensmedia.se:

– Vi känner till kopplingen, och har fattat beslutet att godkänna deras medverkan, så länge LG inte använder det i sin marknadsföring, eller visar upp några produkter.

På LG Eletronics säger till samma tidning Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkeschef:

– Det är jätteroligt, vi är stolta och glada över att Love Generation har tagit nästa steg i sin karriär. Det är kul att vara delaktig när de går in i nästa skede.

Love Generation tävlar vid deltävlingen i Malmö med en ännu obetitlad låt av Lady Gagas svenske stjärnproducent RedOne, i bakgrund finns branschbekantingen Peter Swartling.

Lars Nylin

Trots SVT:s hårda krav mot kopplingar mellan artister och företag i Melodifestivalen tillåts tjejgruppen Love Generation vara med i 2011 års tävling. Gruppen startades av elektronikföretaget LG i samband med lanseringen av en mobiltelefon.