23 november 2020

Nytt äventyr för Nick Holmstén

Efter rollen som global Head of Music på Spotify har Nick Holmstén nu hittat ett nytt projekt i stor skala. Han har dessutom valt en av världens mest centrala platser.

Det är vid Times Square i New York som Nick Holmstén i samarbete med investorgruppen Fortress startar TSX Entertainment, ett projekt där fysiskt möter hi-tech i jättelika lokaler. ”A playground for music” och ”This is a vision of Disneyland for music meets Las Vegas” säger Holmstén till Billboard.

Nick Holmstén kom till Spotify 2013 efter att tjänsten köpt Holmsténs skapelse Tunigo. Holmstén blev den gången symbolen för Spotifys satsning på spellistor, något som i dag är en självklarhet. Efter sex år, inklusive flytt till högkvarteret i New York, lämnade han Spotify hösten 2019. Från 2022, då TSX planeras öppna, skriver han ett nytt kapitel.

Länk till artikel i Billboard:

https://tinyurl.com/yxdjndso

Lars Nylin