I mässkatalogen summeras programpunkten Musikbranschens utmaning: ”Varifrån kommer pengarna till framtidens musikanvändning
och vem ska stå för artistutvecklingen? Vilka är möjligheterna, svårigheterna
och utmaningarna? Ett seminarium som tar tempen på musikbranschen.”
Medverkande är Mark Dennis, vd Sony Music, Stefan Blom,
vd EMI, Per Sundin, vd Universal, Sung-Kyu Choi,
Label Relations Director på Spotify och Fredrik
Nyström, General Manager Aspiro Music/Wimp.
Moderator är journalisten Jan Gradvall. Samtalet sker 8/3 klockan 12.00 i Svenska Mässans Sal K2 men sänds även i SVT Kunskapskanalen.
Mediedagarna beskriver sig själva: ”Meg är alltså ingen vanlig mässa. Den är nämligen inte till för en speciell bransch eller yrkeskår utan riktar sig till alla som är med och påverkar hur vårt medielandskap ser ut – oavsett om du har en blogg, en gigantisk mediekoncern eller tillverkar filmkameror. På så sätt samlar vi mer kunskap, om allt från ny teknik och teknologi till mediernas innehåll, ansvar och nytta. På Meg får du se de stora medieaktörerna delta i seminarier och ge föreläsningar. Du kan också inspireras av debatter och intervjuer där aktuella ämnen, trender och nya idéer vädras.”
Lars Nylin
Fakta om Meg
www.meg.se