1 november 2011

TV Tittarsuccé för säsongstarten av Så mycket bättre

Lördagens säsongsstart av Så mycket bättre sågs av hela 1 955 000. En markant ökning mot förra årets premiär som sågs av 1 390 000 tittare.
– Vilken succéstart! Så mycket bättre tv än så här går det inte att göra, säger Fredrik Arefalk, programchef på TV4 i ett pressmeddelande.

I lördags gick startskottet för TV4:s underhållningssuccé Så mycket bättre. Tittarna fick se Jason "Timbuktu" Diakité, Laleh Pourkarim, Martin "E-type" Eriksson, Tomas Ledin, Mikael Wiehe, Eva Dahlgren och Lena Philipsson flytta in i ett hus på södra Gotland för att umgås och tolka varandras låtar.

Totalt var det 1 955 000 tittare som bänkade sig framför programmet. Programmet hade en rating i TV4:s huvudmålgrupp 12 – 59 år på 19,7 procent. Tittartidsandelen var 55,7 procent i samma målgrupp.

– Att närmare två miljoner svenskar bänkade sig framför programmet i lördags är ett direkt resultat av våra sju artisters och hela produktionsteamets otroligt proffsiga och engagerade jobb med programmet, säger Fredrik Arefalk, programchef på TV4.

Programmet har fått högst skiftande reaktioner. På de sociala nätverken har det hyllats flitigt. Även de flesta tv-tyckare har varit positiva, i Aftonbladet fick serien betyget fyra plus i förhand. Men det finns även kritiska röster. Mest uppmärksamhet av dessa har troligen Fredrik Virtanen, också det Aftonbladet, fått. Nedan en länk till hans krönika.

Efter förra årets jättesuccé för serien och musik sprungen ur den är säsong två något som delar av branschen förlitar sig på inför årets julförsäljning.

Lars Nylin

Länk till Fredrik Virtanens krönika:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article13861573.ab