11 oktober 2011

USA-uppmärksamhet för You Say France & I Whistle

Det svenska popbandet You Say France & I Whistle har framgångar i USA. De senaste dagarna har de spelat tre fullsatta shower på festivalen Culture collide i Los Angeles, där de representerade Sverige. De fortsätter nu USA-resan samtidigt som de flitig förekommer med musik i reklamsynkar.

Bandet åker vidare till Washington DC för en spelning anordnad av svenska ambassaden där biljetterna redan är slutsålda. Om en vecka kommer de spela på den internationella musikfestivalen CMJ i New York.

Tack vare responsen på Culture Collide har de nu fått ytterligare en spelning i New York. Det blir en en spelning på taket till lyxhotellet Thompson Les, en spelning anordnad av det amerikanska musikbolaget Musicdealers.

Framträdandet görs inför specialinbjudna musicsupervisors inriktade på att placera musik i reklamfilm, film och TV. You Say France & I Whistle fanns med i TV serien Blue Mountain i slutet av September. Andra varumärken som använt bandets musik är Costume National C'N'C, GAP, Coca-cola. I Sverige har de bl.a. förekommit i klädföretaget Tigers kampanj Dressing Room Sessions.

Lars Nylin