– Vi är extremt nöjda med hur tävlingen togs emot av både musik- och reklamvärlden, säger Hampus Kivimäe på Sony/ATV och fortsätter: vi har fått många bra synpunkter på hur vi ska utveckla tävlingen och vi ser redan fram emot nästa års tävling.
Juryn, som bl.a. innehöll reklammusikkompositören Adam Nordén och musikjournalisten Jan Gradvall, hade följande motivering:
?En reklamfilm som är byggd runt musiken. Och inte bara runt musiken, utan även runt artisten. Det är ett djärvt grepp att låta en sargad sångare, som varit öppen med sitt alkoholmissbruk, tolka en spritromantisk låt av nationalskalden Bellman för att varna om alkoholens risker är genialt. Ingen annan artist och ingen annan låt hade kunnat föra fram IQ:s budskap med samma trovärdighet. Budskapet träffar rakt i levern.”
Lars Nylin
Länk: reklamfilmen Hur dricker du?:
http://www.youtube.com/watch?v=WL3V39hPImI