12 november 2009

Nya regler för Årets Reklamlåt

MI berättade nyligen att förlaget Sony/ATV och tidningen Resumé startat tävlingen ”Årets reklamlåt.” De ansvariga har efter åsikter från reklambransch om artister nu justerat en del i tävlingskriterierna.

– Vi har fått fantastisk feedback på initiativet med tävlingen från både reklam- och musikindustrin, säger Hampus Kivimäe på Sony/ATV Music Publishing Scandinavia, och fortsätter: därför känns det extra viktigt att lyssna på de som ska tävla och vi är mycket nöjda med att kunna förändra kriterierna för deltagande så att alla lämpliga bidrag har möjlighet att höras.

Reglerna ser nu ut så här:

Direktkvalificerade i tävlingen är alla som hamnat på topp tre i Resumés tävling ”Månadens film”.

Dessutom kommer läsarna på resume.se att få vara med och rösta fram 3 bidrag från hela årets startfält i ”Månandens film”.

Därtill kommer även varje jurymedlem dessutom ha möjligheten att ta in en joker var i tävlingen. Dock ska dessa jokrar vara kampanjer som gått i Sverige riktade till en svensk målgrupp.

Vinnaren i Årets Reklamlåt utses av en professionell jury bestående av fem personer med stor erfarenhet av reklam och musik – bl.a. musikjournalisten Jan Gradvall och musikern Adam Nordén – och vinnaren kommer att presenteras på årets sista Resumébar, den 3 december på Berns i Stockholm.

Lars Nylin