bob hund vill skapa en alternativ affärsmodell för mindre till medelstora artister och för nykomlingar. Tillsammans med Ideon Innovation arbetar de på ett koncept som ska föra artister och fans närmare varandra.
En digital ”gårdsbutik” med syfte att ge artister direktkontakt med sina fans, är målet för samarbetet mellan bob hund och Ideon Innovation i Lund. Med detta ska artisterna också erbjudas verktyg att ta kontroll över sin egen verksamhet och en möjlighet att utvecklas över tid. Tanken är ett ”närodlat”alternativ till de globala aktörerna, där färre mellanhänder är inblandade.
Till en början utvecklas gårdsbutiken för bob hund, men tanken är att lösningar och tjänster ska kunna användas även av andra artister i ett senare skede.
Den 24/7 kommer bandet att genomföra en första workshop i Lund tillsammans med 24 fans, i syfte att fånga in fansens tankar och idéer kring utbudet i gårdsbutiken.
– Vi kommer att behöva fansens intelligens, humor och kompetens för att komma vidare med detta samarbete och denna innovation, säger gruppen i ett pressmeddelande.
Bilden: Thomas Öberg från bob hund och Anna Branten från Ideon Innovation
Christel Valsinger