Stim förstärker sin organisation med tre nya rekryteringar, som tar plats i ledningsgruppen; Peter Lindström, Eleonor Otterdahl och Mattias Wallman.
– Antalet anslutna till Stim ökar och senaste siffrorna gav all time high, 1,5 miljarder, i utbetalningar till upphovspersoner och musikförlag. Det visar att betydelsen av den kollektiva förvaltningen av musikrättigheter är viktigare än någonsin. Jag ser fram emot att få bidra till att skapa en hållbar ekonomi för musikskaparna, utveckla våra tjänster och på så sätt stärka Stims position på musikmarknaden, säger Peter Lindström, senast kanaldirektör på TV4.
Eleonor Otterdahl har rekryterats som ny Head of Communications på Stim. Eleonor har lång erfarenhet av såväl kommunikationsarbete som påverkansarbete. Eleonor kommer närmast från Svenskt Näringsliv där hon haft rollen som gruppchef för Näringslivets Mediaservice. Dessförinnan har hon bl a arbetat som kommunikationskonsult och som politiskt sakkunnig på Utbildningsdepartementet.
Mattias Wallman är ny Chief operating officer, COO, på Stim. Mattias får ansvar för Stims operationella verksamhet och ska leda förändringsarbetet för att rusta Stim för framtiden. Mattias kommer närmast från Folksam, där han de senaste två åren har arbetat som affärsutvecklingschef. Innan dess har han jobbat i olika chefsroller i försäkringsbranschen och försvarsmakten. Mattias Wallman tillträdde den 6:e februari.