Nu expanderar byrån Jubel, som bland annat jobbar med att stärka artisters varumärken. Det senaste tillskottet är Adam Börjesson, tidigare project manager på Universal Music, som axlar rollen som ”ansvarig artistprojekt/projektledare”.
– Det känns enormt kul att våra tjänster är så efterfrågade och att vi kan expandera snabbt. Vi ser att det finns en lucka på marknaden för en oberoende aktör som kan se till ett större värde hos artisten både genom att bygga, positionera och sammanföra varumärken långsiktigt. Att ta in Adam som är van att jobba PR för några av Sveriges största artister kändes som ett självklart steg i den redan påbörjade riktningen mot att verka som en byrå även när det kommer till artisters egna varumärken och vid släpp av musik, säger Erik Ohlsson, VD och grundare i ett pressmeddelande.
Adam Börjesson kommer huvudsakligen ha ansvar för de artistprojekt Jubel är inblandade i, medan Erik Ohlsson, tidigare Head of Brands på Universal Music, fortsätter leda arbetet med varumärkesstrategier, varumärkessamarbeten och event.
Jubel är en oberoende byrå som jobbar med artistprojekt, varumärkessamarbeten och event. Jubel har kontor i Atlasområdet i Stockholm och har från starten i januari 2016 skapat kampanjer som releasen av Sitter på en dröm med Oskar Linnros och Daniel Adams-Ray och samarbetet mellan Adidas och Miriam Bryant.
Lars Nylin