27 mars 2014

SKIVBOLAG Universal Music vann guld för bästa digitala aktivitet

När vinnarna i Arkitektkopias och Resumés Inhouse-tävling 2014 igår kväll presenterades på Berns tilldelades Universal Music – Creative Labs guldet i kategorin Bästa digitala aktivitet. Deras vinnande bidrag var fjolårets kampanj med ”försvinnande förhandslyssning” med Daniel Adams Ray.

Arkitektkopias och Resumés Inhouse-tävling arrangerades i år för fjärde året i följd. Enligt reglerna ska tävlande bidrag vara framtagna av företagets egen marknadsavdelning under 2013. Viss inblandning av reklambyrå eller annan liknande konsult är tillåten om idé och kreativiteten kommer ifrån den interna avdelningen.
Bidragets manér får bygga på en grafisk plattform som är utvecklad av en extern part – men den aktuella kampanjen eller enheten ska vara skapad och producerad internt. Bidraget får ej vara en ren adaption av en internationell kampanj eller enhet.
Bidraget får gärna vara en fortsättning/vidareutveckling av ett befintligt kommunikationstema och koncept (även om ursprunget tagits fram av extern part), men bidraget ska tillföra väsentlig ny idéhöjd. 

Universal Music – Creative Labs  Daniel Adams Ray-kampanj segrade i kategorin Bästa digitala aktivitet före Ving (Värmeguiden) och ICA (Pussen) som tilldelades silver respektive brons.

Claes Olson

Bilden: Universal Music / Creative Labs segrande gäng på Berns.