25 november 2013

SKIVBOLAG Att sälja sig Som Fan

När raptrion Som Fan tar sig an något gör de det det till 100 %. Efter att ha släppt två smala EP:s tar nu den svenska raptrion steget ut i mainstream-strålkastarens ljus och släpper i februari sitt debutalbum på Sony. Titel: Sellout. För att tjäna ännu mer pengar kommer Som Fan dessutom att sälja reklamutrymme till företag på albumets omslag.

Redan denna vecka släpps singeln Taxi med tillhörande video.   Som Fan består av producenten Ezana Mussie (Ezzo Fresh) samt rapparna Noah Sebnat (Nomaden) och Roine Tälth-Borgstrand (Sexfemman). Debutalbumet Sellout gästas av Jaqee, Timbuktu, Simon Emanuel och Silvana Imam och släpps den 17 februari.

– Vi tror inte på ett trångsynt konserverande av det kulturella kapitalet, vi tror inte heller på upprätthållandet av stereotypa föreställningar, det enda vi egentligen tror på är hållbar utveckling och pengar, säger Sebnat om samarbetet med Sony Music.

“Make it rain”, säger Mark Dennis, VD på Sony Music i ett pressmeddelande.

Låten Taxi är en uppmaning till allmänheten att placera överförfriskade nattugglor i en taxi innan det blir problem och i videon får vi följa en udda placerad London-taxi på just detta uppdrag.

Se videon till Taxi här (http://bit.ly/IjAVuN):

Skivomslaget och dess annonsörer kommer att synas i all marknadsföring och spridas genom sociala medier i bandets och dess gästers förlängda nätverk. Den viktigaste exponeringen kommer framförallt vara hos alla digitala återförsäljare. Som annonsör betalar man olika priser beroende på hur många pixlar man köper.

Maila annonsera@somfan.biz för att anmäla just ditt intresse och få mer information om exponering, kanaler, räckvidd, målgrupp och pris,” fortsätter pressmeddelandet när Som Fan säljer sig.

Lars Nylin

På bilden från vänster: Jens Bengtsson – Produkchef, svenska avdelningen, Ezana Mussie – Artist, Claes Uggla – Head of Urban, Roine Tälth-Borgstrand – Artist och Noah Sebnat – Artist