25 augusti 2025

Stim lyfter musikens närvaro i ny kampanj

En ny kampanj från Stim lyfter fram hur bakgrundsmusik är närvarande i människors liv oftare än man kanska kan tro. I kampanjen som fått namnet ”Livet. Vi var där.” hörs Thomas Stenströms låt Forever Young.

Kampanjen är framtagen i ett samarbete mellan Stim, reklambyrån Post Rodolfo och regissören Olle Knutson.

Genom att lyfta musikens betydelse i olika situationer i livet betonas vikten av låtskrivares och kompositörers arbete.

– Våra låtskrivares musik skapar känslor, minnen och upplevelser som människor bär med sig. I en tid när mänsklig kreativitet utmanas vill vi visa att vår repertoar är oslagbar, och att Stims licenser gör det möjligt för företag att dela denna låtskatt med sina kunder, säger Anna Furuberg, CMCO på Stim.

Kampanjen är en del av konceptet ”Bättre med Stim” och rullas ut i film, radio, sociala medier och digitala kanaler.

Se filmen här: https://www.youtube.com/watch?v=LbxDfDjhHvE

Credits
Musik:
Forever Young – Thomas Stenström
Skriven av Thomas Stenström och David Axelsson
Cosmos Music Publishing och Playground Music

Director, Stillbildsfoto – Olle Knutson
Filmfoto – Joel Hördegård
Producent – Lisa Hjertén
Produktionsassistent, Props – Sandra Wallin
Plats – Gabriel Gezaw
Gaffer – Carl Olsson
2nd AC – Alex Kristoffersson
Best Boy – Rasmus Nilsson
Scenograf / Kostym – Lisa Hjertén
MUA – Märta Gasslander

Christel Valsinger
Foto: Olle Knutson

Etiketter: #Stim