5 juli 2021

Cherrie släpper låt med Coca-Cola

Som MI tidigare berättat gör Coca-Cola en satsning på svenska artister, som innefattar marknadsföring och möjliggörandet av musikvideor. Hittills har samarbetena innefattat Omar Rudberg och Hov1. Nu har varumärket även samarbetat med Cherrie på nya låten No Lie.

No Lie är ett anthem för kvinnor som vet sitt värde och videon representerar just det. Jag har min syster, kusin och vänner som jag tycker är starka, vackra och självständiga med mig. För att det är vad hela min karriär har handlat om. Att hitta styrkan i sig själv genom att sjunga med ord som känns, säger Cherrie.

Coca Colas svenska svenska satsning genomförs tillsammans med United Screens Music.

– Cherrie är en av Sveriges viktigaste förebilder och uppmuntrar kvinnor att våga tro på sig själva och sticka ut hakan. Dessutom gör hon fantastisk musik så valet att samarbeta med Cherrie kändes självklart, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.

Christel Valsinger