Nyheter 7 maj 2021

Coca-Cola satsar svenskt

Coca-Cola har länge arbetat med musik och globala artister. Nu gör Coca-Cola i Sverige en storsatsning på svenska musikartister. Under året kommer varumärket att samarbeta med svenska artister. Först ut är Omar Rudberg med Alla ba ouff.

– Vi är oerhört glada att kunna berätta att Omar Rudberg är först ut i vår stora musiksatsning och vi hoppas att fansen kommer att uppskatta både låten och musikvideon till Alla ba ouff. Vi ser också fram mot att presentera resterande artister inom kort, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef Coca-Cola i Sverige i ett pressmeddelande.

– Det var riktigt kul att få möjlighet att jobba tillsammans med ett så stort och ikoniskt varumärke som Coca-Cola. Vi fick till en riktigt fin video och jag hoppas att alla tycker om den lika mycket som jag gör, säger Omar Rudberg.

Med storsatsningen på musik i Sverige vill Coca-Cola göra avtryck i popkulturen och stötta flera av landets hetaste stjärnor. Den svenska satsningen genomförs tillsammans med United Screens Music.

– Satsningen på musik i Sverige är något nytt för oss på Coca-Cola. Den svenska musikscenen växer lavinartat och vi är glada att kunna jobba med några av de bästa artisterna som landet har att erbjuda. Tillsammans med de talangfulla och kreativa artisterna har vi lyckats skapa fantastiska musikvideos som berör och engagerar. Äntligen får alla fans ta del av dem, säger Victoria Adolfsson.

Videon till låten Alla ba ouff släpptes den 7 maj på Youtube.

Lars Nylin