Nyheter 23 april 2021

Seminarium om musik i film, tv och reklam

Musikförläggarna bjuder på tisdag in till ett seminarium om att använda musik i film, tv och reklam. Eventet är gratis och vänder sig till dig som är yrkesverksam inom någon av branscherna, studerar något av ämnena eller bara vill veta mer.

Seminariet belyser de olika områden av musik som används i film – score, produktionsmusik, licensiering av pre-existerande musik – samt de olika rollerna som möts i ett ”musik till rörlig bild”-projekt, exempelvis filmproducent, regissör, klippare, kompositör, music supervisor, förlag och produktionsmusikbolag. Vilka förutsättningar behövs för de bästa samarbetena?

Medverkar gör:

Patrik Andersson, producent & head of development på B-Reel Films


Rebekka Karijord, filmkompositör

Jonas Björkbacka, co-director of sync på Sony Music Publishing


Sanna Hähnel, music supervisor på Universal Production Music

Moderator är Jonas Pedersen Hardebrant
, som har en bakgrund inom film, och just nu är distributions- och utvecklingsansvarig på DocLounge.
Efter panelsamtalet får deltagarna möjlighet att ställa frågor och mellan 15.30 och 16 fortsätter  diskussionen i mindre grupper för de som önskar.

Seminariet äger rum den 27 april kl 14-15.30, via Zoom. Anmäl dig här: https://musikfilm.typeform.com/to/zPCqBl1R

Christel Valsinger