Warner Musics etikett Giant har kontrakterat artisten och sociala medier-stjärnan Theoz. Den första singeln släpps inom kort.
Theo Haraldsson, 12 år ung och mer känd som Theoz, är en av Sveriges största ungdomskändisar tack vare appen Musical.ly. På Musical.ly har han över två miljoner(!) följare och han är nominerad i kategorin Årets Musical.ly på galan Guldtuben i slutet av maj. På Instagram har han 200.000 följare och på YouTube 129.000 följare, hans fanskara bara växer och växer. Theoz gästade Samir & Viktors framträdande i Melodifestivalen där han dansade med duon på LED-skärmarna till låten Shuffla.
Nu har Theoz skrivit artistavtal med etiketten Giant på Warner Music och inom kort släpps den första singeln. I sommar åker Theoz även ut på en stor turné i Sverige.
– Vi har under det senaste året haft ett fantastiskt samarbete med Theoz och testat oss fram musikaliskt. Han är en väldigt bra sångare och dansare trots sin unga ålder och har alla förutsättningar för att bli en blivande popstjärna. Det känns kul att nu äntligen sätta igång och släppa musik, säger Robert Skowronski, A&R Giant/Warner Music.
Bilden fr v: Calvin Bozic, Social Media Manager, Warner Music, Robert Skowronski, A&R, Giant/Warner Music, imitten Theoz, Ellen Fjæstad, Product Manager, Giant/Warner Music.