Innan jul kunde MI berätta att Therése Liljedahl tillsammans med Anna Sjölund är ny VD på Live Nation Sverige och att Kristofer Åkesson blev ny marknads- och kommunikationschef. Nu kommer nyheten att Patrick Fredriksson, en av grundarna till Luger, tar över rollen som Partnership Director för både Live Nation och Luger.
Patrick Fredriksson blir med omedelbar verkan därmed ytterst ansvarig för alla former av partnerskap och samarbeten kring Live Nations och Lugers alla festivaler, evenemang och artister i Sverige. Hans huvudfokus kommer enligt ett pressmeddelande vara affärsutveckling och nya kreativa initiativ kring partnerskap för alla bolagets rättigheter.
Patrick har sedan han var med och grundade Luger 1991 (nu helägt dotterbolag till Live Nation) bland annat varit ansvarig för Lugers kommersiella samarbeten och utveckling. Han är också en av grundarna och hjärnorna bakom succéfestivaler såsom Way Out West och Åre Sessions.
– Det finns få med lika lång erfarenhet av vår bransch som Patrick. Med Way Out West har han dessutom visat vägen och satt en helt ny standard för hur man kan och bör jobba med kommersiella samarbeten kring evenemang på ett modernt och kreativt sätt. Jag är också väldigt glad och stolt att vi nu i och med Patricks nya roll äntligen har en gemensam Partnership-avdelning för alla våra produkter i huset, säger Therése Liljedahl, VD på Live Nation Sverige.
– Hur vi skapar och utvecklar partnerskap och evenemang är något jag brinner för och att nu få vara än mer delaktig i samtliga projekt skall bli väldigt spännande. Kreativa och genomtänkta samarbeten är enormt viktigt för oss och våra partners, men minst lika viktigt för våra besökare, säger Patrick Fredriksson.
Foto Jenny Ingemarsson