Warner Music Swedens Magnus Ribbeklint har fått en adderad roll med titeln Vice President, Marketing, Warner Music Nordics. En roll som han kommer att ha parallellt med sin nuvarande position som General Manager.
Magnus Ribbeklint kommer att bli ansvarig för Warner Music Groups marknadsstrategier för Norden, i dag en av de mest dynamiska streamingmarknaderna i världen. Ribbeklint efterträder Mark Fry som nyligen blev VD för Warner Music Finland sedan företrädaren Onni Nordström blivit VD för Warner Music i Australien.
I en internationell presstext säger Warner Musics Nordenchef Jonas Siljemark: ”Magnus är en mycket talangfull företagsledare som gått i fronten för vår succé under senare år. Jag är mycket glad att han nu tar även denna extra uppgift och säkrar att vi fortsätter befinna oss i framkant av marknadsföringen i hela Norden.
Magnus Ribbeklint fortsätter: : “Jag är stolt att få denna viktiga roll. Norden ledde in musikindustrin i streamingeran och vi har varit pionjärer vad gäller marknadsföring i denna nya miljö. Det är en spännande utmaning att få hjälpa artister att maximera sin potential i streamingsammanhanget i hela Norden.”
Ribbeklint inledde sin karriär på marknadsavdelningen hos MTG. Han var senare marknadschef på Sony Music innan han 2012 började på Warner Music med titeln Commercial Director.
Förra året fick Ribbeklint även rollen som General Manager med ansvar för Warner Musics svenska operation.
– Jag vill tacka Jonas Siljemark för det utökade förtroendet, säger Magnus Ribbeklint till MI.
I båda sina roller rapporterar Magnus Ribbeklint till Jonas Siljemark.