5 december 2016

DIGITALT Universal Creative Labs storsatsar

Universal Music storsatsar på sin inhousebyrå Creative Labs. De fem personer som jobbar på avdelningen nu ska bli tio under första kvartalet 2017.

Creative Labs är en inhousebyrå som exklusivt jobbar med artister signade på Universal Music. Sedan starten 2014 har Creative Labs vunnit priser i One Show, Webby Awards och Lovie med kampanjer för artister så som Avicii, Tove Lo, Daniel Adams Ray och Veronica Maggio.
– Våra artister är några av de mest nyskapande och kreativa människorna i världen och självklart förväntar de sig samma kreativa höjd av oss. Därför är det extra viktigt att vi ständigt ligger i framkant både när det gäller innovativa kampanjer och nyskapande innehåll. När detta kombineras med artistens vision får vi en strategi som på riktigt gör skillnad säger Eddie Persson som är Head of Creative Labs.

Idag jobbar fem personer på avdelningen men den siffran ska nu dubbleras första kvartalet 2017.
– Vi var först i världen med en renodlad inhousebyrå i musikbranschen och nu tar vi nästa steg för att ytterligare kunna stärka våra artisters visioner och drömmar säger Joakim Johansson som är marknadschef på Universal Music.

Christel Valsinger