Spotifykopplade Soundtrack your brand, som säljer lösningar för streamad musik till företag, tar nu in ytterligare 27 miljoner, enligt handlingar till Bolagsverket.
Stockholmsbaserade Soundtrack Your Brand, som startades 2013 av Ola Sars och Andreas Liffgarden, har tidigare sagt till DI Digital att man planerar en USA-lansering under 2016.
Nu säger Ola Sars till Breakit.se:
– Vi har en aggressiv plan för expansion. Tidigare har vi sagt att USA är en av de marknaderna vi på sikt ska etablera oss i. Det målet kvarstår men jag vill inte berätta exakt vilka marknader som nu är aktuella.
Ägarna Creandum, Northzone, Wellington Partners och Telia går in med merparten i den nya finansieringsrundan. Telia blev delägare i fjol i samband med att Soundtrack Your Brand för första gången annonserade en satsning utanför Norden.
Spotify, som Soundtrack Your Brand hämtar musiken i sina erbjudanden från, är inte med i denna finansieringsrunda. Bland kunderna finns McDonalds och Starbucks men också många småbutiker och gym.
UPPDATERAT: På torsdagen blev det officiellt att tjänsten lanseras i USA med McDonalds som en av kunderna.
Lars Nylin