20 oktober 2015

PRIS Polarpriset växer

Polarpriset växer och stärker sin organisation såväl internationellt som på hemmaplan.

Polar Music Prize tar hjälp av Natalia Brzezinski, journalist och gift med USA:s tidigare Sverige-ambassadör Mark Brzezinki, och Arnon Woolfson,varumärkes- och musikguru från London, samt Joe Belliotti global chef för Coca-Colas musiksatsning.

Brzezinski, Woolfson och Belliotti ingår nu i Polarprisets advisory board, där Michael Storåkers är ordförande. Polarprisets Advisory Board arbetar med att hitta partnerskap som utvecklar verksamheten och skapar kännedom om priset globalt.

Samtidigt rekryteras Emma Pernald som marknadschef för Polarpriset. Emma har en framgångsrik 10 år lång karriär i reklambranschen på McCann och har ansvarat för stora kunder som SEB, Riksgälden, Nya Moderaterna och Max Hamburgare. Hon har vidare arbetat med Polarpriset som kund i många år. Emma kommer ansvara för marknadsföring samt för varumärkesstrategier och samarbetet med Polarprisets företagspartners.

– Det känns utmanande och förbannat roligt, säger Pernald.

Utöver Polarprisets advisory board så tar nästa generation plats i Polarpriset, Stikkans barnbarn John Ledin är anställd som projektledare.

Lars Nylin