13 maj 2015

EXPORT Publikrekord för ExMS seminarium

Export Music Swedens seminarium om digital marknadsföring och annonsering innebar publikrekord för ExMS seminarieserie. 350 personer fyllde Nalen i Stockholm för att höra om hur man når bäst resultat på de sociala nätverken.

350 personer från musikbranschen samlades på Nalen i Stockholm då ExMS flugit in Claire Mas från Music Ally i London för en mycket praktisk och konkret föreläsning om hur man når bäst resultat på Facebook, YouTube, Twitter, etc. Claire Mas delade upp genomgången i två block med paus emellan.

– Claire visade sig vara en inspirerande talare och levererade konkreta tips för att nå framgång med operationer online. Ett ämne som är angeläget för i princip alla i vår bransch. Kul att så många och ett så brett spektrum ur branschen anmälde sig för att ta del av detta. Företag, artister, låtskrivare m fl. Vi har fått oerhört bra feedback på detta seminarium och vi kommer i framtiden upprepa ämnet då det digitala landskapet hela tiden förändras. En mycket tillfredställande avslutning på vårens seminarieserie, säger Jesper Thorsson, VD ExMS till MI.
Lars Nylin