21 april 2015

DIGITALT Tidal svarar kritiker

I en intervju med Aftonbladet svara Tidals investeringschef på den kritik den nygamla tjänsten fått sedan den lanserades.

I intervjun bekräftar Tidals Vania Scholgel, som har ansvar för företagets relationer med skivindustrin, att det kommer bli uppsägningar i Skandinavien.

– Men rapporterna om att hela det svenska kontoret har sagts upp stämmer inte. Det handlar i själva verket om mindre än fem personer. När det blir ett ägarskifte är det naturligt att fokusera på att samla ihop gruppen och se till att vi fokuserar på samma mål. Framöver kommer vi att koncentrera oss på att expandera vårt team i Skandinavien, säger Scholgel till Nöjesbladet.

I intervjun kommenterar Scholgel även freemium vs premium – som Tidal helt satsar på – och säger att ”musik ska inte vara gratis”.

Lars Nylin

Länk till artikel i Aftonbladet

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article20658020.ab