Kleerups nya singel Let Me In med Susanne Sundfør är från och denna vecka synkmusik i en global H&M-kampanj.
Den 5 september släppte Kleerup en ny singel Let Me In feat. Susanne Sundfør från det kommande minialbumet As If We Never Won. Radion började direkt spela låten och bloggar över hela världen hyllade den. I dag börjar H&M:s nya globala TV-reklamfilm som en del av företagets höstkampanj för damkollektion. Till reklamfilmen som är regisserad av Jonas Åkerlund har H&M bestämt sig för att just använda sig av Let Me In [Universal Music Publishing/Warner Music].
– Det är en kampanj som vi jobbat med tillsammans med Ohlogy sen i våras och för oss så är det ett fantastiskt exempel hur en reklamkampanj och en release kan dra nytta av varandra. Uppsidorna är många och vi är glada att H&M och Jonas Åkerlund gillar låten, säger André Brink på Universal Music Publishing till MI.
Se H&Ms reklamfilm här: https://www.youtube.com/watch?v=AJILNLKxo7g
Den 13 oktober släpps minialbumet As If We Never Won, på albumet medverkar flera artister utöver norskan Susanne Sundfør exempelvis Maja Ivarsson, Jenny Wilson och Niki & the Dove.
Lars Nylin
Foto Mats Bäcker