21 maj 2013

KAMPANJ SHM och Lune lanserar Volvo

En aktuell kampanj för Volvo XC60 baseras i en ny version av Swedish House Mafias Leave The World Behind, nu med svenska Lune.

I TV hade kampanjen premiär i TV4 vid hockey-VM i fredags. Den visades även på en digital skärm på Stureplan i Stockholm.

– För Swedish House Mafia blir det här en hej då-hyllning till fansen. Låten handlar om att man lämnar något. I en nattklubb i Miami kan det handla om en sak, vi har valt att tolka texten på ett annat sätt – man lämnar vardagen och tar sig ut i naturen, till fantastiska platser, säger Per Carleö på Volvo till Dagens media.

För produktionen står duon Lune i samarbete med Sebastian Ingrosso, versionen är mixad av Carl-Michael Herlöfsson medan Björn Engelman stått för mastering.  Music supervisors har varit Markus Bergkvist på Music Super Circus och André Brink på Universal Music Publ. Kompositörer är Angello/Hedfors/Ingrosso/Van Scheppingen/Cox/Schmidt och låten är förlagd av Double LL Music/Talpa Music / Soleilmoon / Universal Music Publishing AB / Zay & Sue Music.

Lars Nylin