2 april 2012

En miljon besök i Tunigos Spotify-app

I slutet av november lanserade Tunigo sin app i musiktjänsten Spotify och succén är nu ett faktum. På kort tid har appen haft en miljon besök enbart i Sverige.

Appen gör det möjligt att på ett enkelt sätt hitta skräddarsydda spellistor och upptäcka ny musik i det enorma utbud som Spotify erbjuder. Nu expanderar Tunigo och lanseras under våren i övriga Norden – samtidigt släpps även en engelsk version av tjänsten.

Tunigo var som enda skandinaviska partner med vid Spotifys lansering av dess nya plattform i november förra året. Appen fungerar som en guide i den djungel av musik som Spotify erbjuder och användarna har inte låtit vänta på sig.

– Det känns så klart fantastiskt roligt med en sådan respons. Appen möjliggör för en ännu bättre musikupplevelse och tillför en ytterligare aspekt till Spotify. Det har aldrig varit enklare att hitta spellistor och ny musik i Spotify. Nu när vi fått en sådan otrolig respons bland användarna vill vi satsa vidare och se till att Spotify-användare i fler länder kan få ta del av Tunigo, säger Nick Holmstén, VD på Tunigo.

Lars Nylin