Nyheter 12 april 2022

Seminarium: Så använder du musik i film, tv och reklam

Den 29 april arrangerar Musikförläggarna och Föreningen svenska tonsättare (FST) seminarium om att använda musik i film, tv och reklam. Seminariet är kostnadsfritt och anmälan öppen.

Hur licensierar man redan existerande musik till film eller reklam? På seminariet Musik <3 Film går  företrädare för Stim, NCB, IFPI och musikförlag igenom hela processen från idé av musikval, via licensiering, till ersättning till berörda upphovspersoner.

Medverkar gör: Erik Forslund, Key Account Manager (media/online) på Stim; Gina Rosland Eide, Music Clearance & Client Relations Manager på NCB; Christopher Thordson, Chief Operating Officer på IFPI Sverige och Jonas Björkbacka, Co-Director of Sync på Sony Music Publishing. Samtalet modereras av Jonas Pedersen Hardebrant.

Seminariet äger rum den 29 april kl 9-12 på GT30, Grev Turegatan 30, i Stockholm, men också digitalt via Zoom. Anmäl dig här.

Musik <3 Film är en del av Stim Forward Fund och syftar till att skapa fler möten, samtal och möjligheter till kunskapsutbyte mellan musikbranschen och film/TV/reklam-branschen.

Christel Valsinger