5 december 2016

LIVE Festivalplattform för sponsring

Tjugo festivaler med sammanlagt 2,5 miljoner besökare bildar nu en gemensam arena för sponsring. På denna erbjuds företag och organisationer möjlighet att aktivera varumärken online och offline.
Det är medlemmar i organisationen Livemusik Sverige, som ligger bakom initiativet.
-Tillsammans med några av våra medlemmar har vi tagit fram den här plattformen för partners som vill skapa mervärden genom att nå kunder i ett engagerande musik- och kultursammanhang, säger Joppe Pihlgren, ansvarig på Livemusik Sverige.

För att samordna försäljning, projektledning och aktivering av den nya plattformen har Livemusik Sverige valt att samarbeta med Feather Agency och Arriba Media. 

I plattformen ingår i dagsläget bland annat Göteborgs Kulturkalas, Putte i Parken, Uddevalla Solid Sound, Stadsfesten Skellefteå, Kirunafestivalen, Brännbollsyran i Umeå, A Walk in The Park, Hasslöfestivalen, Storsjöyran, Kalmar Stadsfest och Umeå Open.